Vàlyogunk

Vàlyogunk

Apróságok tömkelege és a költözés

2020. szeptember 10. - P.B.K

Megvagyunk, csak kicsit káosz volt mostanság, és a blog.hu se nagyon akart sokszor beengedni. Szóval, ott jártunk, hogy...

Miután a konyhabútort beraktuk, és kifúgáztuk a padlót, maradt egy csomó aprózódó munka. 

1., Ablakpárkány berakás-> valahol vésni kellett, aztán glettelni ( a hajam kitéptem )

2., Páraelszívó csövének a plafonon történő kivágása. Ez megintcsak élmény volt, mert pont odaesik a lyuk, ahol korábban kémény volt, szóvak az már egy bejavított szakasz. Bónuszként, mivel szabadon álló a páraelszívó, a takaró lemeze nem ér fel a plafonig. WTF?! Nincs extra belmagasságunk, és a javallott magasságnál feljebb is raktuk, és még így is 10 cm híjja van. Puszilom a gyártót. Egyenlőre nem üzemeltük be, míg kitaláljuk azt a 10 cm hiányt hogyan lehetne esztétikusan megcsinálni.  

3., Polcoknak, TV konzolnak lyukakat kellett fúrni. Megjegyzem 20 cm-nél kisebb csavarokat mi nem használunk. 

4., Az ajtófélfák és beltéri ajtók olajfestékkel le lettek kenve. Kilincs, zárak berakva. Az olajfestéknek 24 h a száradási ideje leírása alapján, gyakorlatilag 36 h kevés neki. Meggyűlöltem az olajfestéket. 

5., Küszöbök korrigálva. ( Valahol az ajtóból kellett vágni kicsit, mérgelődtem is). Burkolátváltók a helyükre kerültek. 

6., Kapcsolók, konnektorok, lámpák beüzemelve. Lőn világosság. 

 

Aztán jött a költözés, amit nevezzünk inkább cuccolásnak. Utánfutót béreltünk, azzal ingáztunk mivel elhozandó bútoraink nemigen voltak. 

Egy tűt nem lehetett leejteni :) 

 1598514274488.jpg

 1 hét után egészen lakhatóvá váltunk. :) 

A gyerekszobából már csak a függöny hiányzik.

1599046670358.jpg

A konyha úgy van, hogy a takaró elemek és a fogantyúk nincsennek fenn. Jah, és nem fértem be. :) ( Az előző lakásban egy spájzom volt pluszban. ) Ezért felújítottam egy régi komódot, így már elférek. A fogantyúkat meg nem rakjuk még fel a konyhabútorra, mert így egyenlőre nem tudja kinyitni a szekrényajtókat a gyerek. 

1599753565029.jpg

 A bútor renoválásról: 

1599418658549.jpg

1599418773844.jpg

Lecsiszoltam, faragasztóval és fatapasszal kezeltem a kritikus részeket. Nem lett egy steril felület, ahhoz 4-5 tubus fatapasz kellett volna. De nem is baj, mert így látszik a szekrény 70+ éves kora. Eredetileg olajfestékkel akartam lekenni, de az ajtóknál tapasztaltak miatt leszavaztam. Helyette az új kedvencem a krétafesték majd lakkal történő fixálása. 2 nap alatt így a festés befejezhető. A fogantyúkat Miskolcon a Homoki-Zár Kft-nél vettem, hatalmas választék van. A fiókokat öntapadós tapétával béleltem, a polcok retro szép viaszos vászont kaptak. 

Jelentem szép lett, és új élete lett. Remélem még sokáig velünk lesz. 

 

A nappalit is belaktuk. Egyenlőre az ideiglenes ( nyárias ) ruhatárunk a vitrines szekrényben, meg a gyerekszobában van elhelyezve. A hálószoba kb. október végére lesz kész, szóval addig itt oldjuk meg az életünket. 

 1599753611688.jpg

A fürdőszobában is minden a helyére került. 

1599753673990.jpg

 

Az előszobába kell még a cipőst felrenoválni, ami jelenleg folyamatban van. 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://valyogunk.blog.hu/api/trackback/id/tr7216176396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása