Vàlyogunk

Vàlyogunk

Aljzatkiegyenlítés

2020. november 27. - P.B.K

Megcsináltuk az aljzatkiegyenlítést. Jön a kérdés általában, hogy: Minek? Simább, homogénebb felületet ad, így kevesebb csemperagasztó kell.

 

Megjegyzem, az előkészület a legidőigényesebb. Konkrétan 3 órán át porszívóztam, vakartam fel spaklival a glett és vakolat plöccsenéseket. 

A fal aljába körbe rögzítettem dilatációs szalagot. Első sorban védi a falat, másod sorban távtartó, harmad sorban nem engedi rejtett lyukakba befolyni az anyagot. 

Utána lekentem mélyalapozót az aljzatbetonra. 

Délután becsatlakozott a férj is a melóba, jött az aljzatkiegyenlítő. Pörögni kellett, mert egy zsák megkevert anyagnak 30 perc a felhasználhatósági ideje. Munkamegosztás volt. Én vittem a vizet. A férj keverte.  Együtt bevittük. A férj glettvassal terítette, utána én a tüskés hengerrel eldolgoztam még. Közben a férj már keverte a következőt. Ügyesek voltunk, 1 óra alatt befejeztük.

img_20201125_140337_554.jpg

A 18 m²-re elment 7 zsák aljzatkiegyenlítő, olyan ~4 mm vastagságba. Mélyebb pontok csak a sarkoknál voltak. 

 

Jó tanács! Ha hideg van, és kinn tároltad az anyagot, az áthűlik. Meleg vízzel kell felönteni, hogy kiegyenlítődjön. Az első zsáknyi anyag nagyon sűrű lett, akkor még hideg vizet adtunk hozzá. A többinél már meleg vizet (25 kg anyaghoz bő 5 liter vizet) és szuper állaga lett. 

 

img_20201125_171817_993.jpg

 Igazából olyan szép lett, hogy mondtam a férjemnek, kár is burkolni. Mehetne rá a műgyanta, és kész. :D

A bejegyzés trackback címe:

https://valyogunk.blog.hu/api/trackback/id/tr9416304222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása