Vàlyogunk

Vàlyogunk

Hálószoba festés

2020. december 04. - P.B.K

Elérkezett azaz idő, amikor festjük a hálószobát. Bevállaltam, hogy egyedül megcsinálom. De anyukám lelkesen jelentkezett, hogy csináljuk együtt. Vett ki egy nap szabit, azért, hogy egész nap festhessen. :D 

Szerencsére most 2 réteg Héra mészfesték elég volt. 63 m² falfelületre ment el 22 liter festék. 

Anyukám meghaverkodott a Makitával is, elismerte, hogy jobb ezzel felkeverni mint kézzel. Éljen a festék keverőszár. :) 

img_20201203_150012_518.jpg

 

A vakolaterősítő háló viszont itt-ott átsejlik. Lett egy kis textúrája a falnak :D Minket nem zavar, mert a miénk, a mi kínlódásunk volt. Amúgy, ha nem nagyítóval vizslatják szép homogén. 

A homogén fehérséget gondoltam megtöröm, és mert szeretem a retrot kitaláltam valamit. Mi illik a legjobban egy szép parasztházhoz? Falminta! De nem akármilyen matricás gagyi cucc. Lelkes vagyok, ezért mintázó hengerezni fogok. Természetesen már nincs élő festő aki ilyet csinálna, ezt is a youtube-ról, google-ből kellett kitanulni, mint annyi minden mást. 

Először is henger kell! 

Régiség piacokon kaphatóak, de : 

1., A covid miatt elmarad Miskolcon a régiség vásár.

2., A régi mintázó hengerek gumija sokszor nagyon meg vannak keményedve, vagy sérülve. 

Praktikerben, festék boltokban nem kapható, max. olyan változat amivel csak textúra adható a falnak. Interneten van ahol felbukkan békebeli mintázó henger új köntösben, de általában azok nincsenek raktáron. Nagyon szépek vannak egy német weboldalon (  www.pattern-roller.com ), csak kicsit izmos árban van. Ott viszont kapható úgy is, hogy adnak hozzá adagoló hengert is, vagy csak szimplán a festő hengert. Mivel nem az én pénztárcámhoz van mérve a német ár, maradtak az alternativák mint pl. ebay vagy a wish. Nálam az utóbbi volt a nyerő, kemény 2500 ft+szállításért lett enyém. 

img-ee716b07252f628677e4114f340eabf7-v.jpg

Nincs hozzá adagoló henger, de én úgy sem egy teljes szobát akarok kidekorálni. 

Javasolt, hogy sűrűbb festéket használjunk a mintázáshoz. Úgy oldottam meg, hogy a héra mészfestékből maradt, kicsit sűrűbb állagban, és vettem hozzá héra színezőpasztát, szilva színt. Szemre kutyultam egy fukszia színt. 

A festeni kívánt területet maszkoló szalagoztam, hogy vezessen engem, ki ne csusszanjak a függőlegesből. Továbbá csíkot is húztam, azt is maszkoló szalag közé festettem. Ajánlom a tesa perfect sensitive ragasztót, nem sérült a festés a ragasztó leszedésekor. 

A mintázó hengeren célszerű bejelölni a mintaismétlődés pontját az ellenkező oldalon, hogy lásd. Én ecsettel vittem fel a festéket a hengerre, viszont így kb. egy teljes minta volt csak szép, már a második ismétlődés is igen halvány volt. Ezért pepecs módon minden teljes minta után újra festettem ecsettel, a korábban bejelölt jelzés meg segített mindig mikor hagyjam abba, és honnan induljak újra. Eleinte papíron kísérleteztem ( figyelni kell, mert a mintázat közé begyűlik a festék, szóval onnan ecsettel a felesleget célszerű kiszedni ). Utána a falon is kipróbáltam, ott ahova a szekrény fog kerülni, így nem fog látszódni. Aztán mikor rájöttem a nyitjára, mikor álljak meg, honnan gördüljek tovább,milyen erősen nyomjam, mehettem az éles helyszínre. Voilá:

img_20201204_213646_088.jpg

A fal egyenetlensége miatt nem feküdt fel mindig tökéletesen a henger, emiatt nincs két egyforma minta. Anno nagyanyáinknál sem volt tükörsima a fal, szóval ennek ilyennek kell lennie. Aki steril dolgot akar, használjon stencilt szerintem. Én imádom, a szobát feldobja. � 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://valyogunk.blog.hu/api/trackback/id/tr1916318884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása